Via Slovakia nie je len o obyčajnej turistike – je to príbeh osobnej transformácie. Slavomír Duchovič prešiel 1870 kilometrov po hraniciach Slovenska za 82 dní, čo ho nielen fyzicky vyčerpalo, ale aj posilnilo mentálne. Počas tejto cesty objavoval nielen krásy Slovenska, ale aj samého seba. Film, ktorý prichádza do slovenských kín 14. novembra, je produkciou distribučnej spoločnosti Filmtopia.
Obsah článku
Neobyčajný turista na neobyčajnej ceste
Slavo Duchovič sa rozhodol pre túto náročnú púť ako spôsob, ako sa vrátiť k sebe po rokoch závislosti. „Turistike som sa začal venovať po skončení protidrogového liečenia,“ priznáva. Via Slovakia je preto viac než len príbeh turistu, ktorý chce prekonať Slovensko. Je to silný odkaz o hľadaní nových ciest v živote a o tom, ako môže byť príroda a pohyb cestou k uzdraveniu.
Výnimočný vizuálny zážitok
Film, ktorý režíruje Víťazoslav Chrappa, zachytáva silné momenty, ktoré sa odohrali nielen v slovenských horách, ale aj v menej známych miestach, ako je hrad Šomoška, región Tokaj či národný park Poloniny. Hlavná kamera, ktorú obsluhoval Tomáš Bartaloš, nadšený turista, zachytila nielen adrenalínové atrakcie, ako bol zoskok padákom a výstup na Gerlachovský štít, ale aj tie najmenšie detaily slovenskej prírody, ktoré bežnému turistovi často uniknú.
Osobný boj a víťazstvo
„Najväčšou výzvou pre mňa bolo ísť sám,“ priznáva Slavo. Samota a pocit, že nemá nikoho, s kým by zdieľal radosti a strasti, boli často ťažšie než samotné fyzické prekážky. „Bol to extrém, ale dalo mi to strašne veľa,“ hovorí Slavo. Film Via Slovakia nie je len o fyzických výkonoch, ale o osobných bojoch, ktoré vedú k prekonaniu ťažkých životných období.
Filmová premiéra a hudobné prekvapenie
Po premiére na Art Filme v Košiciach a uvedení na festivale Pocity v Prešove, sa film objaví aj na ďalších outdoorových festivaloch. Zaujímavosťou je, že režisér Víťazoslav Chrappa naspieval titulnú pieseň k filmu s názvom Pútnik so svojou kapelou Červený Bicykel. Pre Chrappu je to zároveň jeho režisérsky debut, hoci má skúsenosti z publicistických relácií ako Stvorení pre šport či Sila pohybu.