LIFEZONE.sk LOGO
Žiadny výsledok
Zobraziť všetko
Aktuálne správy
utorok, 12 augusta, 2025
LIFEZONE.sk LOGO
Žiadny výsledok
Zobraziť všetko
Domov Hobby

Z partie šachu k vôni čerstvo praženej kávy: Príbeh značky Victory

11. augusta 2025 2025 14:25
2 0
Ľudia stoja pred pražiarňou kávy Victory, kde prebieha ochutnávka a predaj kávy pod holým nebom.

Návštevníci si užívajú ochutnávku čerstvo praženej kávy pred pražiarňou Victory

Niektoré veľké nápady vznikajú v laboratóriách, iné v kanceláriách a tie najzaujímavejšie pri obyčajnej partii šachu. Tak to bolo aj v prípade Vladimíra Vlasatého a jeho kamaráta zo strednej školy, ktorí po rokoch cestovania opäť našli spoločnú vášeň pre kávu. To, čo začalo ako nenápadná debata v kaviarni, prerástlo do vlastnej pražiarne a značky, ktorá si zakladá na férovom prístupe, poctivej chuti a úzkom spojení s farmármi.

Dnes Victory nie je len káva v šálke. Je to príbeh o priateľstve, odvahe začať od nuly a o tom, ako sa z každodennej rutiny môže stať poslanie. Vladimír otvorene hovorí o tŕnistej ceste od prvého nápadu až po stabilnú značku, o inšpirácii z ciest po svete aj o tom, prečo pre nich víťazstvo neznamená rast za každú cenu, ale schopnosť stáť si za každým zrnkom, ktoré opustí ich pražiareň.

Ako sa z vás dvoch kamarátov zo strednej školy stali zakladatelia značky kávy?

V podstate, po dlhých rokoch cestovania, sme sa obaja vrátili na Slovensko. Len dočasne, no začali sme sa stretávať na partičky šachu celkom pravidelne. Stretávali sme sa v kaviarňach a počas týchto súbojov pri káve sme rozoberali celú radu vecí. Popri inom padol aj nápad začať podnikať s kávou. Kolega doslova povedal: „Začneme pražiť kávu. Aké to môže byť ťažké? Upražíš, dáš do balíka, predáš. Hotovo.“ Dobre si na túto vetu spomínam, pretože realita bola úplne iná… vošli sme do biznisu, o ktorom sme nič nevedeli, a cesta bola tŕnistá. 🙂

Spomínate si ešte na ten moment, keď vznikla myšlienka začať s vlastnou kávou?

Ako som už povedal vyššie, myšlienka skrsla pri šachu v kaviarni. Ten moment si budem pamätať naveky a veľmi jasne. Mne osobne sa tým zmenil smer v živote dosť drasticky. V tom čase som mal ešte pracovné povinnosti v Kanade, kam som sa mal eventuálne vrátiť, avšak tento moment všetko zmenil a do Kanady som sa už nikdy nevrátil.

Ktorá myšlienka bola na začiatku silnejšia? Chuť podnikať alebo vášeň pre kávu?

Pre mňa osobne to určite bola vášeň pre kávu, ale taká tá jednoduchá. V tom čase som v podstate nevedel nič o tomto priemysle ani o tom, čo všetko dobrá káva znamená. Vedel som len to, že každý pracovný aj nepracovný deň začínam šálkou kávy a baví ma to. Čo sa týka podnikania, to je hneď v tesnom závese. Vždy som chcel podnikať a za život som začal zopár startupov. Žiaden z nich sa neujal, ale tak to proste je, treba skúšať, až kým jeden nezaberie.

Prečo práve káva? Čo pre vás tento nápoj osobne znamená?

Ako som povedal, je to nápoj, pri ktorom začínam každý deň. Z pohľadu podnikania to bol spočiatku len jeden z nápadov. Dnes už o káve viem kadečo a strašne ma to baví.

Cestovali ste po svete pätnásť rokov. Akú rolu v tom všetkom hrala káva?

Mimo toho, že som ju denne pil, až takú veľkú rolu nehrala. Neuvedomoval som si, aká je káva „cool“.

Ktorá krajina vás najviac inšpirovala v tom, ako pristupovať ku káve a podnikaniu?

Návšteva vietnamských kávových fariem mi ukázala, čo všetko tento priemysel znamená. Bol to neuveriteľný zážitok, vidieť to a stretnúť sa s farmármi. Takisto vidieť realitu v krajine pôvodu, je toho veľa a bolo by to na dlhšie.

A čo sa týka podnikania, silno nás ovplyvnila Austrália. Tam sme prvýkrát videli, ako môže fungovať kávová značka, ktorá nie je len produktom, ale aj komunitou, hodnotou a skúsenosťou. Austrálsky model je priamočiary, férový, postavený na vzťahoch a výnimočnom zákazníckom servise. Presne to sme chceli, vytvoriť niečo, čo bude fungovať inak, lepšie, poctivejšie.

Mali ste niekedy kávový zážitok, na ktorý nikdy nezabudnete?

Takých som mal veľa. Či to bolo na farme vo Vietname alebo v nejakej fajnej pražiarni v Londýne, v podstate vždy, keď niekde dostanem výnimočne dobrú kávu, je to pre mňa zážitok. Kvalitným zrnom to všetko totiž len začína, ale nie je to záruka, že káva bude chutiť. A tu sa dostávame k baristike. Nastaviť mlynce a mašiny tak, aby káva chutila, je umenie samo o sebe.

Málokto vie s kávou pracovať tak, ako by sa malo a keď natrafím na niekoho, kto to vie, ten zážitok je nezabudnuteľný.

V čom sa líši pitie kávy v iných krajinách oproti tomu, ako ju vnímame na Slovensku?

To závisí. Slovensko je elita v produkcii dobrej kávy a je tu aj veľká populácia, ktorá je osvietená. Samozrejme, každé pozitívum má aj svoj opak, stále je tu veľa ľudí, ktorí sa o kávu nezaujímajú. Je to tak asi všade, no celkovo vnímam Slovensko ako lídra, čo sa týka praženia a prípravy kávy.

Ako vznikol názov Victory? Čo vyjadruje slovo „víťazstvo“ vo vašom ponímaní?

Pri šachových súbojoch sme často rozoberali podstatu víťazstva. Čo to znamená, čo to v človeku spôsobí, ako to naňho vplýva a naopak, čo spôsobuje prehra. Aké je vlastne dôležité vyhrávať v živote? To boli dobré debaty.

Keď prišlo na to, ako nazveme značku, ešte sme to nebrali vážne, firma existovala len v našich hlavách a úprimne, bola dosť veľká šanca, že sa nápad nikdy nezrealizuje. Mišo povedal: „Pre mňa za mňa to nazvime aj Káva víťazov.“ Povedal to len tak, spak ruky. Pamätám si, že som čítal článok o tom, ako názov značky nemá vplyv na úspech firmy, a tak som mu odpovedal: „Vieš čo? Prečo nie. Bude to Victory.“

Avšak doména nebola voľná a tak vznikol náš „dualitný“ problém, značku sme nazvali aj Káva víťazov, aj Victory. Vtedy nám to bolo jedno, dnes by som to už možno aj zmenil, ale v podstate to nie je až taký problém. Minimálne sme dokázali, že názov značky naozaj nie je to najdôležitejšie. 🙂

Hovoríte, že nápad sa zrodil pri partii šachu. Ako vás táto hra ovplyvnila?

Šach vás naučí trpezlivosti a plánovaniu. Upokojí myseľ a pomáha sústredeniu. Je to skvelá hra a keď sa do nej ponorím poriadne, osobne sa pri dobrej partii aj poriadne spotím. 🙂

Veríte, že víťazstvo je niečo, čo sa dá naučiť, alebo je to otázka povahy?

Dá sa naučiť. Každý má inú štartovaciu pozíciu, ale mentálny postoj sa dá formovať.

„Víťazstvo je výsledok disciplíny, nie náhody.“

Aké hodnoty v sebe podľa vás nesie skutočný víťaz v každodennom živote?

Psychológia víťazstva je komplexná, myslím, že o tom bolo napísaných kopec kníh. Pre mňa je to schopnosť napredovať pomaly a isto. Prekážky a problémy sú zaručené, rozdiel je len v tom, koho zastavia a koho nie. Mám známeho, ktorý sa snaží podnikať už hádam aj dve desaťročia, avšak vždy, keď narazí na sled problémov, vzdá to a vydá sa inou cestou.

Kritizujete súčasný systém distribúcie kávy. Čo je na ňom podľa vás nesprávne?

Veľká časť peňazí sa stratí medzi článkami. Farmári dostávajú minimum a zákazníci nekvalitu za vysoké ceny. Systém je nečitateľný a nefér.

Ako konkrétne vaša značka mení zaužívaný spôsob predaja a distribúcie kávy?

Ideme priamo k zdroju. Nakupujeme výberovú kávu od farmárov, pražíme ju u nás a posielame priamo zákazníkom bez zbytočných nezmyslov.

Čo všetko prebieha vo vašej pražiarni od zŕn až po hotový produkt?

Každá várka prechádza senzorickým testovaním, profilovaním, pražením, degazáciou, balením a skladovaním. Máme pod kontrolou každý krok, aby bol výsledok stabilný a aby sme vedeli zaručiť kvalitu.

Čo vás motivuje pražiť si kávu sami, namiesto toho, aby ste si ju nechali spracovať inde?

Kontrola a autenticita. Praženie je alchýmia a umenie.

„Ak chceme garantovať kvalitu, musíme mať celý proces pevne vo vlastných rukách a dohliadať na každý krok.“

Pre koho pražíte svoju kávu? Kto je vaším ideálnym zákazníkom?

Pre ľudí, ktorí nechcú kompromisy. Kvalitný produkt za férovú cenu, je to klišé, ktoré sa často opakuje, avšak málokedy je pravdou.

S akou spätnou väzbou sa stretávate najčastejšie od zákazníkov a partnerov?

Spätná väzba je skvelá. Vysoká kvalita, rýchle dodanie, prozákaznícky prístup. Stačí si prečítať naše recenzie na Googli, tie hovoria za všetko. Ľudia oceňujú chuť, energiu aj celkový zážitok zo značky Victory.

Ako vnímate spojenie medzi kávou a pracovnou morálkou alebo motiváciou?

Poviem to takto, ak prídem do práce, kde ma nečaká dobrá káva, moja morálka upadá a zamestnávateľ nebude mať motivovaného pracovníka. Taká jednoduchá vec, ako je káva, toto dokáže.

Na druhej strane, ak sa do práce teším aj kvôli tomu, že si tam dám dobrú kávu, je to vrchol. Človek sa cíti cenený a chce zo seba dať viac. Kopec zamestnávateľov si to neuvedomuje, pritom je to veľmi lacný spôsob, ako motivovať zamestnancov.

Kam by ste chceli značku Victory posunúť v najbližších rokoch? Čo je vaším cieľom?

Nechceme byť len značka alebo biznis, ktorý sa bezhlavo ženie za rastom a ziskami. Naším cieľom je budovať kvalitu, stabilitu a dlhodobo udržateľné hodnoty. Victory má byť značka, za ktorú sa vieme osobne postaviť. Preto nemáme problém ostať malou firmou navždy, práve vďaka tomu si môžeme stáť za každým balíčkom kávy, ktorý opustí našu pražiareň.

Pražiaci stroj na kávu s čerstvo upraženými kávovými zrnami vo vnútri bubna.
Moderný pražiaci stroj premieňa zelené zrná na voňavú kávu

FAQ: Najčastejšie otázky o značke kávy Victory

Ako vznikol nápad založiť značku kávy Victory?

Nápad vznikol pri partii šachu v kaviarni, kde sa dvaja kamaráti po rokoch cestovania stretávali a diskutovali o rôznych témach.

Prečo sa značka volá Victory?

Názov odkazuje na víťazstvo a vznikol ako nápad počas rozhovorov o podstate víťazstva pri šachu.

Čím sa Victory odlišuje od iných kávových značiek?

Victory nakupuje výberovú kávu priamo od farmárov, praží ju u seba a posiela zákazníkom bez zbytočných sprostredkovateľov.

Aké hodnoty zastáva značka Victory?

Značka stavia na férovom prístupe, kvalite, stabilite a dlhodobo udržateľných hodnotách, pričom garantuje osobnú kontrolu každého kroku výroby.

Kto je ideálnym zákazníkom Victory?

Ľudia, ktorí nechcú kompromisy a hľadajú kvalitný produkt za férovú cenu, s dôrazom na čerstvosť a pôvod kávy.

Aké sú plány značky do budúcnosti?

Victory chce zostať malou firmou, ktorá si udrží kvalitu a osobný prístup, aj keby to znamenalo obmedzený rast.

Redakcia LIFEZONE.sk

Redakcia LIFEZONE.sk

Redakcia LIFEZONE.sk tvorí tím autorov, ktorí denne prinášajú aktuálne správy, praktické tipy, zaujímavosti a inšpirácie z rôznych oblastí života. Naším cieľom je prinášať obsah, ktorý informuje, baví a rozširuje obzory čitateľov.

Čítajte viac

Obálka knihy Kreslo milosti od M. W. Cravena s tmavou lesnou scenériou a sochou anjela, doplnená podtitulom „Sedí sa vám pohodlne?“.
Hobby

Kreslo milosti: Temný prípad Washingtona Poea a Tilly Bradshawovej vás vtiahne do sveta kultov a smrti

11. augusta 2025
Obálka knihy Báthoryčkina dcéra od Soni Velton s ilustráciou ženy v červených šatách, doplnená textom „Román o ženskej sile, zrade a krutosti“ a grafickými prvkami červených kvetov a kvapiek krvi.
Hobby

Báthoryčkina dcéra: Temný historický román odhaľuje nový pohľad na Krvavú grófku

11. augusta 2025
Obálky kníh Vraždoku a Vraždoku 2 od G. T. Karbera s textom „Nová várka vražedných hlavolamov! Zvládnete všetkých 100?“ a grafickými motívmi ceruziek.
Hobby

Vraždoku 2: Logické hlavolamy, ktoré prebudia vášho vnútorného detektíva

11. augusta 2025
Obálka knihy Labyrint stôp od Andyho Maslena s červeným a čiernym grafickým dizajnom a nápisom „Druhý prípad detektívnej série s tajomným inšpektorom Henrym Fordom“.
Hobby

Vidiecke panstvo ukrýva temné tajomstvá: Druhý prípad inšpektora Forda prináša napätie aj emócie

11. augusta 2025
Čerstvé slivky na drevenom stole, celé aj prekrojené, s viditeľnou oranžovou dužinou a zelenými listami.
Zdravie

Prečo jesť slivky a aké tajomstvo zdravia v sebe skrývajú

10. augusta 2025
Pohár šampanského so zlatými bublinami v žiarivej slávnostnej atmosfére
Rodina a vzťahy

Najkrajšie blahoželania k meninám: Inšpirácie, ktoré potešia každé srdce

8. augusta 2025
  • Ochrana osobných údajov
  • Tip na článok
  • Reklama
  • Sitemap
  • Kontakt
ISSN 2989-3909

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Žiadny výsledok
Zobraziť všetko
  • Aktuálne správy
  • Kultúra
  • Hobby
  • Hudba
  • Kuchyňa
  • Cestovanie
  • Technológie
  • Domácnosť a bývanie
  • Rodina a vzťahy
  • Móda a krása
  • Kariéra
  • Zdravie
  • Tip na článok
  • Reklama
  • Kontakt

Go to mobile version